به گزارش روابطعمومی دفتر امور ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی تهران، ۱۴۰۲ دکتر مقیمی مدیر دفتر امور ایثارگران دانشگاه روز دوشنبه ۳۰ مرداد با دکتر مهدی خداپرست زواره فرزند معزز شهید و رئیس بیمارستان فارابی و دکتر قاسم فخرائی جانباز دوران دفاع مقدس و عضو هیئتعلمی دانشگاه دیدار کرد.
دکتر مقیمی با حضور در دفتر ریاست بیمارستان از جایگاه والای ایثارگران در دوران دفاع مقدس تجلیل کرد و گفت: مهمترین ویژگی همکاران ایثارگر در واحدهای مختلف دانشگاه داشتن روحیه ایثار و فداکاری است؛ این روحیه باعث ارتقا جایگاه علمی، آموزشی و پژوهشی آنان شده که قطعاً در امر اعتلای خدمترسانی در حوزههای مختلف مؤثر است.
وی گفت: دفتر ایثارگران دانشگاه در تلاش است در راستای حفظ و اشاعه فرهنگ ایثارگری در عرصههای مختلف علمی، فرهنگی رفاهی با واحدهای دانشگاه در تعامل باشد.
در ادامه دکتر خداپرست ضمن تشکر از حمایتها و زحمات دفتر ایثارگران در تأیید سخنان دکتر مقیمی گفت: بهواقع ویژگی مسئولیتپذیری و تعهد ایثارگران همکار کاملاً مشهود است. ایثارگران با حفظ همان روحیه جهادی و ایثار خود از دوران دفاع مقدس در امر خدمترسانی به بیماران و عموم مراجعین به مراکز درمانی پیشتاز هستند.
دکتر مقیمی در ادامه این دیدار در محل کار دکتر فخرائی از جانبازان دوران دفاع مقدس و عضو هیئتعلمی دانشگاه حضور یافت و از جانبازان بهعنوان شهدای زنده و سند عزت، افتخار و جاودانگی ملت بزرگ ایران یاد کرد و اظهار داشت: جانبازان در دوران دفاع مقدس با حضور در جبهههای حق علیه باطل و در دفاع از انقلاب و اسلام از هستی خود گذشتند.
وی با اشاره به اینکه پاداش معنوی این غیور مردان نزد خداوند متعال محفوظ است، تأکید کرد و گفت: سرکشی به خانوادههای معظم شاهد و جانبازان، کمترین کاری است که میشود انجام داد. تکریم و تعظیم شعائر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بر همگان واجب است و امید آن میرود مسئولان این سنت دیدار با خانوادههای شهدا، ایثارگران و جانبازان را سرلوحه فعالیتهای خود قرار دهند.
سپس دکتر فخرائی ضمن تشکر از فعالیتهای دفتر امور ایثارگران گفت: حفظ و ترویج فرهنگ و روحیه ایثارگری رزمندگان دوران دفاع مقدس، میتواند علاوه بر زنده نگهداشتن یاد و خاطره آنها، تأثیر به سزایی در تربیت نسلهای بعدی کشور داشته باشد، چرا که با حفظ این روحیه میتوان به قلههای رفیع سعادت و خوشبختی در عرصههای مختلف رسید.
وی در ادامه به مشکلات مراکز آموزشی درمانی اشاره کرد و افزود: باید در بیمارستانهای آموزشی شرایطی به وجود آید که جنبههای آموزشی حفظ شود.