دومین کارگاه مهارت‌های زندگی با موضوع افزایش اعتمادبه‌نفس به همت دفتر امور ایثارگران و با همکاری دفتر امور زنان و خانواده دانشگاه در آمفی‌تئاتر سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد


مدیر امور ایثارگران گفت: هدف نهایی برنامه‌ریزی آموزشی مهارت‌های زندگی برقراری توازن میان سه حوزه دانش، نگرش و مهارت‌ها مدنظر است.
به گزارش روابط عمومی دفتر امور ایثارگران این جلسه روز چهارشنبه ۱۹ دی ۹۷ با حضور مدیر ستاد دانشجویان شاهد، مدیر امور ایثارگران، مشاور رئیس دانشگاه در امور زنان و خانواده و دکتر بیات از کارشناسان دفتر مشاور امور زنان و تعداد کثیری از کارکنان دانشگاه به‌منظور آشنایی و توانمندسازی کارکنان درزمینهٔ مهارت زندگی برگزار شد.
در ابتدا دکتر مقیمی ضمن تشکر از حضور فعال همکاران دانشگاه در برگزاری کارگاه‌ها تأکید کرد برنامه‌ریزی این کارگاه‌ها بر اساس نیازسنجی و نظرات شما انجام می‌شود و هدف نهایی برنامه آموزشی مهارت‌های زندگی تغییر رفتارهای مشکل‌ساز و ایجاد رفتارهای جدید و سازگارانه است. به‌گونه‌ای که فرد بتواند با چالش‌ها و ضروریات زندگی روزمره کنار بیاید. این کارگاه‌ها مبتنی بر تغییر رفتار است زیرا برقراری توازن میان سه حوزه دانش، نگرش و مهارت هارا مدنظر دارد و به‌عنوان یک راهکار مناسب فردی در پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی مطرح است.
در ادامه دکتر بیات در این جلسه به بحث مهارت تقویت اعتمادبه‌نفس پرداخت و اظهار داشت که شما باید سعی کنید هرروزمان که می‌گذرد با خودتان رقابت کنید و هرروز بهتر از دیروز شوید. تمام تلاش خودتان را انجام دهید که از دیروز خود جلو بزنید. منفی‌بافی را کنار بگذارید و به دنبال نقاط قوت شخصیت وزندگی خودتان باشید و ‌به‌طور مرتب خودتان را تشویق کنید، خودتان را به خاطر صفات خوب و جنبه‌های مثبت زندگی‌تان تشویق کنید این تشویق کردن‌ها باعث تقویت اعتمادبه‌نفس می‌شود. و همین امر باعث می‌شود عزت‌نفس شمارا نیز افزایش ‌دهد، البته این تشویق‌ها باید واقعی باشد و حس خوبی به شما دست بدهد. خودتان را مدام با چیزهای مثبت تغذیه کنید، خیلی مهم است که خود را درگیر فعالیت‌ها و پروژه‌هایی بکنید که باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید، همچنین در اوقات فراغت خود دست به انجام کاری بزنید که مدت‌هاست می‌خواهید انجامش دهید اما وقت نمی‌کنید، مثلاً آموختن یک هنر یا زبان جدید می‌تواند شمارا به چالش بکشد و احساس مثبتی را در شما ایجاد کند، اوقات فراغت خود را طوری تنظیم کنید که از آن به معنای کامل لذت ببرید و به‌جای این‌که به شکایت بپردازید به دنبال راهکارش بروید و این‌که همیشه تمرین در خود داشته باشید هم‌نشینی با افراد مثبت و کسانی که حس اعتمادبه‌نفس را در شما افزایش می‌دهند باعث می‌شود احترام به خود را احساس کنید و حس خوبی داشته باشید.
توضیح این‌که در نظر است کارگاه‌های مهارت‌های زندگی هرماه با تمرکز بر یک مهارت ادامه داشته باشد
خبر وعکس: اسماعیلی

قالب وردپرس خريد هاست طراحي سايت