۶ عادتی که چاقی شکم می آورند.

 

بعضی عادات غذا خوردن باعث چاقی شکم می‌شوند و اگر می‌خواهید شکم کوچک‌تری داشته باشید، باید این عادت‌ها را کنار بگذارید.

حتماً دیده‌اید که وقتی به هر دلیلی هیجان‌زده‎اید، مدام پی چیزی برای خوردن می‌گردید؛ اما از طرفی از این‌که دچار چاقی شکم شده‌اید هم ناراضی هستید و نمی‌دانید چطور چربی‌های دور شکم را آب کنید. چون انواع ورزش‌ها و رژیم‌ها را آزموده‌اید و به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌اید. دلیل بروز چنین مشکلی را باید در روش تغذیه خود جست‌وجو کنید. بعضی عادات غذا خوردن باعث چاقی شکم می‌شوند و اگر می‌خواهید شکم کوچک‌تری داشته باشید، باید این عادت‌ها را کنار بگذارید.

  • برای رفع تشنگی نوشابه می‌نوشید

هرروز نوشابه گازدار می‌نوشید؟ بیشتر نوشیدنی‌های گازدار مقدار زیادی قند دارند و اشتهایتان را به غذا زیاد می‌کنند و درنهایت می‌بینید بیشتر ازآنچه باید، خورده‌اید. ضمن اینکه قند موجود در نوشیدنی‌های شیرین خود می‌تواند عامل چاقی باشد؛ بنابراین نوشیدنی سالم‌تری انتخاب کنید و هر وقت تشنه هستید آب بنوشید.

  • بشقاب بزرگی را پُر می‌کنید

خوردن غذا در بشقاب بزرگ یکی از دلایل بزرگ بودن شکمتان است. وقتی بشقابتان را پُر می‌کنید احتمالاً بیش از نیاز بدنتان غذا می‌خورید و درنتیجه چربی در اطراف شکمتان انباشته می‌شود. برای غذا خوردن یک بشقاب کوچک بردارید و به‌اندازه غذا بکشید. حتی اگر سیر نشدید، می‌توانید دوباره غذا بکشید. همین امر به‌نوعی ذهن شمارا کنترل می‌کند و کمتر غذا می‌خورید.

  • دیروقت شام می‌خورید

بدن ما در خواب مقداری چربی می‌سوزاند. دیروقت شام خوردن، در پروسه‌ی چربی سوزی بدن اختلال ایجاد می‌کند و باعث می‌شود بدن سخت بتواند این کار را انجام دهد. ضمناً وقتی آخر شب معده‌تان را پر می‌کنید، درواقع احتمالاً ابتلا به نفخ و رفلاکس را بالا می‌برید. شب‌ها زودتر شام بخورید و تا جایی که ممکن است، سعی کنید شامتان سبک باشد.

  • صبحانه نمی‌خورید

صبحانه مهم‌ترین وعده‌ غذایی است که وقتی آن را کنار می‌گذارید، به فواصل کوتاه مجبور می‌شوید ریزه‌خواری و پرخوری کنید. درنتیجه چربی‌ها در میان‌تنه‌تان انباشته می‌شوند. عادت کنید حتماً صبحانه بخورید. یک وعده صبحانه‌ سالم و انرژی‌بخش لزوماً یک غذای آن‌چنانی نیست و می‌تواند در عین سادگی بسیار مقوی باشد.

  • دیر می‌خوابید

کمبود خواب نیز می‌تواند علت افزایش وزن باشد. یکی از دلایل کمبود خواب، شب‌ها تا دیروقت بیدار ماندن است. کمبود خواب هورمون کورتیزول را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود هوس کنید غذاهای شیرین میل کنید. هفت‌تا نه ساعت خواب، یک خواب خوب و باکیفیت شبانه محسوب می‌شود. طوری برنامه‌ریزی کنید که زود به رختخواب بروید و صبح هم زود بیدار شوید.

منبع: تبیان

 

mahdavifar

Next Post

فرارسیدن ایام سوگواری تاسوعای حسینی و بزرگداشت مقام حضرت ابوالفضل عباس (ع) بر تمامی شیعیان جهان تسلیت باد.

ی سپتامبر 8 , 2019
نام معشوق مبر نزد من از عشق مگو عشق دیریست که در پیچ‌وخم عباس است   هر چه داریم همه از کرَم عباس است خلقت جنت حق لطف کرم عباس است   * * * * * * * * * * * * * * * * * * […]

مطالب داغ

آمار بازدید

وب ساز : منصور سرلک
Call Now Buttonمشاوره تلفنی کرونا