آدرس : خیابان طالقانی نبش غذادارو  -    تلفن تماس : 66475055

  • Cougar

    متن تصویر

  • Lions

    متن تصویر

  • Snowalker

    متن تصویر

  • Howling

    متن تصویر

  • Sunbathing

    متن تصویر

یک لرن مرجع تخخصی وبلاگ نویسان
نکته روز - اینگونه زندگی کنیم - اخبار : ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی تهران
اطلاعیه
داوطلبین گرامی لطفا قبل از طرح سوال جدید سوالات موجود در آرشیو سوالات را با دقت مطالعه نمایید زیرا به سوالات تکراری پاسخ داده نمیشود.

(1) 2 3 »
نکته روز : اینگونه زندگی کنیم
فرستنده منصور سرلک در تاريخ ۱۳۹۶/۳/۲۷ ۱۲:۴۰:۰۰ (1959 بار خوانده شده)

اینگونه زندگی کنیم: شاد امّا دلسوز، ساده امّا زیبا، مصمم امّا بیخیال، متواضع امّا سربلند، مهربان امّا جدّی، عاشق امّا عاقل!

نکته روز : ریزش مو+ ناراحتی اعصاب
فرستنده منصور سرلک در تاريخ ۱۳۹۴/۳/۶ ۸:۵۰:۱۸ (1109 بار خوانده شده)

قدیم ها دستشوئی ما ایرانی ها یک گوشه در دورترین نقطه حیاط بود که بابابزرگ و مامان بزرگای ما وقتی میخواستند بروند داخل مستراح یک دستار به سرشون میبستند. آن موقع دلیل این کار این بود که بخارات ناشی از ادرار(شامل اسید اوریک و فسفریک و..) روی پوست سر و موهای سر و بالطبع سلامتی تاثیر فزاینده ائی داشت و یکی از عوامل ریزش مو بود...در ضمن مثل الان اینطوری نبود که بروند مستراح و 6 ساعت بنشینند راجع به مسائل روزمره تفکر کنند.چون حتی در شریعت ما مسلمانها ذکر شده که ماندن زیاد در مستراح و حرف زدن در آن مکروه است.

ادامه | 7634 کلمه در ادامه متن
نکته روز : چهل نکته پزشکی پيرامون نماز
فرستنده منصور سرلک در تاريخ ۱۳۹۴/۱/۳۱ ۱۳:۲۶:۴۸ (667 بار خوانده شده)

نكته اول: تاثير نماز بر بهداشت خواب

هر انسان طبيعي در حدود 3/1 عمر خود را در خواب به سر مي برد و تاثير خواب بر روان و جسم انسان از دانسته هاي مسلم علم پزشكي است . بطوريكه امروزه تغييرات خواب انسان از پيش آگهي هاي مهم و قابل توجه در زمينه ابتلا به بيماريها ، به حساب مي آيد .

به عنوان مثال ، در اشخاص مبتلا به افسردگي ، ميزان خواب به نحو چشمگيري ، افزايش و يا به ندرت ، كاهش پيدا مي كند . تغييرات خواب انسان در بيماريهاي جسمي نيز بسيار چشمگير است ، بخصوص اگر تاثير ناراحتي هاي روان انسان بر جسم او را در نظر داشته باشيم و به ياد آوريم كه بيش از 60 درصد مراجعه كنندگان به بيمارستانهاي عمومي ، در واقع از يك مشكل رواني رنج مي برند.

به اين ترتيب ايجاد بهداشت خواب ، در واقع يك ركن مهم بهداشت رواني و جسمي به حساب مي آيد و هر عاملي كه در تنظيم بهداشت خواب موثر باشد ، پيشگيري كننده و حتي درمانگر بسياري از بيماريهاي جسمي و رواني است .

امروزه ، نخستين اصلي كه در ايجاد بهداشت خواب ، توسط جديدترين منابع علمي دنيا توصيه مي شود بيدار شدن هر صبح سر يك موقع مشخص از خواب است (1)

يك نگاه كلي به جدول اوقات شرعي ، نشان مي دهد ، كه وقت نماز صبح ، در تمام طول سال ، با در نظر گرفتن تغييرات ناشي از حركات وضعي و انتقالي زمين ، زمان ثابتي است و اقامه كننده نماز صبح ، با برخاستن پس از اذان در واقع اساسي ترين گام را در جهت رعايت بهداشت خواب و در نتيجه آن ، سلامت بدني و تعادل رواني برداشته است .

در اين مورد در شماره هاي بعدي باز هم سخن خواهيم داشت

ادامه | 37775 کلمه در ادامه متن
نکته روز : از جمله عوامل خطرساز برای سرطان مثانه اینها هستند
فرستنده منصور سرلک در تاريخ ۱۳۹۳/۱۰/۱۸ ۱۱:۰۷:۳۳ (625 بار خوانده شده)

از جمله عوامل خطرساز  برای سرطان مثانه اینها هستند:

  •  سیگاری‌ها دو برابر بیشتر نسبت به غیرسیگاری‌ها در معرض ابتلا به سرطان مثانه هستند.
  • افرادی که با مواد شیمیایی معینی – از جمله موادی که برای تولید رنگ‌ها و جوهرهای پرینتر به کار می‌روند- کار می‌کنند، ممکن است در معرض خطر بیشتر سرطان مثانه باشند.
  •  سفیدپوستان نسبت به آفریقایی‌تباران و اسپانیایی‌تباران با احتمال بیشتری سرطان مثانه می‌گیرند.
  • خطر گرفتن سرطان مثانه با افزایش سن نیز زیاد می‌شود.
  • بیماری‌های مزمن مثانه از جمله سنگ‌های کلیه و عفونت‌های مثانه.
  • تاریخچه خانوادگی سرطان مثانه.
  • نقائص مادرزادی.

نکته روز : ۵ نکته برای داشتن یک روز کاری مفید و پربازده
فرستنده منصور سرلک در تاريخ ۱۳۹۳/۷/۸ ۲۲:۳۳:۵۶ (1555 بار خوانده شده)

برای داشتن یک روز کاری مفید و پربازده، باید به چگونگی شروع آن روز توجه کنیم. سرحال بودن و انگیزه داشتن، به همراه انرژی کافی و توانایی دوری از افکار مزاحم، برای انجام دادن کارها با کیفیت و دقت بالا بسیار مهم است. استفاده درست از یک روز کاری، به طوری بتوان به اهدافی که از قبل تعیین شده است نزدیک تر شویم و یا دست پیدا کنیم آرزوی همه ماست.

خواب آلوده بیدار شدن، صرف نظر کردن از نرمش صبحگاهی، تند تند صبحانه مختصر خوردن و پریدن در وسط کار، عادت روزانه افراد بسیاری است، که البته اینگونه نمی توان روزی مفید داشت. اگر صبح ها درست شروع نکنید ممکن است نتوانید با انرژی و انگیزه کامل در آن روز کار کنید و یا از آن هم بدتر، کل روز را با ناراحتی، نگرانی، تشویش و اضطراب و بدون انجام دادن کار مفیدی، به شب برسانید.

در ادامه ۵ توصیه کوتاه برای شروع یک روز زیبا و مفید، آمده است:

شب ها خوب و به اندازه بخوابید:

صبح شما وقتی شروع می شود که صدای زنگ ساعتتان از خواب بیدارتان می کند. اگر ۴ ساعت قبل خوابیده باشید، مطمئنن داشتن روزی مفید و سازنده، برایتان بسیار دشوار خواهد بود. از طرف دیگر اگر مثلا ۹ ساعت باشد که خوابیده باشید، روزتان کسل کننده و گنگ خواهد شد.

به قول یک ضرب المثل انگلیسی: “مثل سنگ بخوابید و مثل پَر بیدار شوید”.

تحقیقات پزشکی نشان داده است که اختلالات خواب و نداشتن خواب کافی و راحت، به شدت در کاهش بهره وری موثر است و باعث می شود تا میدان توجه فکری شما کم شود. موجب بروز چاقی و دیگر مشکلات سلامتی، و حتی کاهش سرعت زمان واکنش انسان خواهد شد.

برای اینکه بتوانید صبح ها سر وقت و شاداب از خواب بیدار شوید باید شب ها سروقت بخوابید. اگر شما شب ها دچار بدخوابی هستید و برای به تخت خواب رفتن زودتر نیاز به کمک دارید، توصیه می کنیم موسیقی های خواب آور (خواب آهنگ) Pzizz.com را گوش کنید که تاثیر فوق العاده ای بر روی ذهن های بیش از حد درگیر و مشغول دارد.

۱۵ دقیقه به خودتان نظم بدهید:

صبحتان را با کاری آغاز کنید که نیاز به داشتن نظم و دسیپلین دارد. بهتر است کاری باشد که از انجامش لذت می برید و خود را موظف بدانید که هر صبح آن کار را انجام دهید. این زمان کوتاه که با نظم و دقت سپری می شود به افکارتان جهت می دهد و ذهن شما را برای باقی روز آماده می سازد. مثلا اگر امکانش هست، صبحها ۱۵ دقیقه آرام بدوید تا هم ذهنتان به حالت پس از بیداری برسد و هم مقداری اندورفین در خون وارد شود تا احساس شادابی کنید.

حتما صبحانه میل کنید:

در مورد اهمیت صبحانه که اولین وعده غذایی پس از خواب است، هر چه بگوییم زیادگویی نکرده ایم. مغز در ابتدای صبح به قند زیادی احتیاج دارد و اگر این مقدار قند مورد نیازش از راه صبحانه تامین نشود، بدن از منابع قند ذخیره شده در کبد استفاده می کند که در نتیجه موجب اختلالات سلامتی خواهد شد.

به قول معروف: “صبحانه را خودت بخور، ناهار را با دوستت سهیم شو، و شام را به دشمنت بده”!

به دقت کارهای پربازده و مفید را مشخص کنید:

تنها به نوشتن یک لیست از کارهایی که باید در روز انجام دهید بسنده نکنید، بلکه از میان آن کارها، کارهایی را انتخاب کنید که بازدهی بیشتر و بهتری در رسیدن به اهدافتان دارند. همه می دانیم که ممکن است یک روز با انرژی زیاد کار کنیم اما در آخر، کارهایمان بازدهی و تاثیر چندانی نداشته باشند.

پس صبح ها قبل از شروع به کار ۵ دقیقه وقت بگذارید و به این سوال ها فکر کنید:

  • چه کارهایی باید امروز انجام دهید؟
  • انجام چه کارهایی را قبلا متوقف کرده اید؟
  • دلتان می خواهد امروز کدام کارها را انجام دهید؟

حالا تصور کنید که در آخر روز کاری خود هستید و به کارهایی که در این روز انجام داده اید می اندیشید و بازدهی کاری خود را می خواهید بسنجید. کدام یک از این کارها اثر بیشتر و مهتری داشته اند؟ پاسخ این سوال، لیست کارهایی است که باید حتما در لیست کارهای امروزتان باشد و بر روی آنها وقت و تمرکز بیشتری بگذارید.

حالت کار به خود بگیرید:

حالا که نرمش صبحگاهیتان را انجام داده اید، صبحانه میل کرده اید و اهدافتان را به دقت مشخص کرده اید وقتش رسیده است که وارد فضای فکری کار شوید. برای اینکار مثلا بعضی ها دوش می گیرند، برخی اصلاح می کنند، برخی دیگر لباس مخصوص کارشان را به تن می کنند و …

هدف از این کار این است که افکار مزاحم و دل مشغولی های دیگر را رها کنید و بر روی کارتان تمرکز کنید. چه در منزل کار می کنید چه در شرکت و یا اداره، بسیار مفید خواهد بود که روش و مدلی داشته باشید که به وضوح مشخص کند که شما می خواهید وارد فضای فکری کار شوید و کارتان را شروع کنید. هر وقت بتوانید این تصویر ذهنی را برای خود ایجاد کنید، خواهید توانست به دور از هرگونه درگیری فکری دیگر، به کارتان بچسپید.

 

نکات بالا بسیار به من کمک کرده است تا بتوانم روزهای کاری سازنده و مفیدی داشته باشم. البته هر انسانی متفاوت است و دیدگاه ها و روش های خود را دارد.

شما چطور؟ آیا شما هم راه هایی برای داشتن یک روز کاری پربازده دارید؟

 

(1) 2 3 »

 

وبساز : منصور سرلک

شماره تماس : 09127769108