هفتمین کنگره کشوری شهدای داروساز به میزبانی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود

هفتمین کنگره کشوری شهدای داروساز به میزبانی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران بهمن 1403 برگزار می شود.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران دفتر امور ایثارگران، به‌منظور ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از خانواده‌های معزز شهدای داروسازی اولین جلسه هماهنگی برگزاری کنگره شهدای داروساز، یکشنبه چهارم تیر 1403 در دفتر ریاست دانشکده داروسازی برگزار شد.
در این جلسه دکتر محسن امینی رئیس دانشکده، دکتر احسان مقیمی مشاور رئیس دانشگاه در امور ایثارگران، دکتر سید اسماعیل سادات‌ابراهیمی معاون غذا و دارو دانشگاه، دکتر بهمن صبور نایب رئیس انجمن داروسازان تهران، دکتر رکن‌الدین سلطانی‌نژاد مدیرفنی مؤسسه طب رزمی، دکتر خلعتبری مدیر روابط‌عمومی شرکت داروی برکت، توکلیان معاون توسعه کسب‌وکار هلدینگ خوارزمی، دکتر سید رضا حسینی‌سده معاون مدیریت دانشجویان شاهد و ایثارگر، دکتر اکبر احمدی کارشناس مدیریت امور ایثارگران، دکتر محمدرضا دلنوازی معاونت مالی - اداری دانشکده، دکتر سیدی‌فر رابط دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشکده داروسازی و قدمی کارشناس روابط‌عمومی مؤسسه طب رزمی حضور داشتند.

ابتدای جلسه دکتر احسان مقیمی ضمن تشکر از حضور مدعوین با اشاره به برگزاری شش‌دوره یادواره شهدای دانشکده داروسازی گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌منظور ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در بین قشر جوان به‌ویژه دانشجویان و آثار پرخیر برکتی که این یادواره‌ها برای دانشگاه دارد تصمیم گرفته شده که این برنامه را با امید خدا برگزار کند.
وی افزود: ایثار و شهادت از جمله مفاهیمی‌ست که در تمام جوامع بشری برای کسانی که در راه ارزش‌ها فداکاری کرده و کشته می‌شوند، به دیده احترام نگریسته و آنان را مقدس می‌دانند. فرهنگ ایثار و شهادت یکی از بارزترین خصوصیات ادیان الهی به‌ویژه دین مبین اسلام است. این فرهنگ با هدف دفاع از اصول و مبانی اعتقادی، تحول ویژه‌ای را در نظام زندگی و فرهنگی مردم ایجاد کرد. دلسوزان کشور و در صدر آنان مقام معظم  رهبری (معظم له)، ضمن اندیشیدن تمهیدات لازم، علاوه بر اتخاذ راه‌های متعدد از جمله تقویت دفاعی و تولید نیروی بازدارندگی، بهترین راهکار را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانستند. این موضوع که امروزه می‌بایست به‌عنوان یک مسئله مهم و اساسی در دستور کار مسئولان و دست‌اندرکاران تعلیم‌وتربیت کشور بزرگ ایران اسلامی جهت مقابله و دفع تهدیدات برای رسیدن به تمدن اسلامی قرار گیرد.

دکتر مقیمی افزود: امیدواریم از تجربیات شما بزرگواران برای هرچه‌بهتر برگزار کردن این کنگره بهره مند شویم.

در ادامه حاضرین پس از ارائه توضیحات سوابق پیشین خود در این زمینه، اعلام همکاری کرده و پیشنهاداتی را به شرح ذیل ارائه کردند:

  1. لحاظ دانشجویان به‌عنوان گروه هدف کنگره
  2. استفاده از ظرفیت سایر دانشگاه‌های استان تهران
  3. استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت دانشجویان به‌ویژه دانشجویان سالهای اخیر در امور اجرایی کنگره و همچنین دانشجویان بین‌الملل
  4. بازدید از صنعت داروسازی و مسیر تاریخی آن برای ایجاد جذابیت و انگیزه در دانشجویان
  5. اهدا جایزه ویژه امسال به خانواده شهید فقیهی
  6. برگزاری کنگره در موزه ملی دانشگاه علوم پزشکی تهران
  7. برگزاری مسابقات علمی، فرهنگی و ورزشی برای جذب هرچه بیشتر قشر دانشجویی
  8. برگزاری مراسم غبارروبی از مزار شهدای سلامت / امدادگر / مدافع حرم / دفاع مقدس
  9. تقدیر از خانواده‌های شهدای داروساز دوران دفاع مقدس
  10. ساخت تندیس شهدا در قالب هدیه و رونمایی آن در زمان و مکان برگزاری کنگره
  11. تهیه تمبر نمادین از شهدا
  12. نشر کتاب از شهدای داروساز
  13. تعیین زمان برگزاری در اوایل شروع ترم نیمسال دوم
  14. تهیه کلیپ از روند اقدامات انجام شده برای کنگره و پخش آن در زمان برگزاری

در پایان جلسه مشاور ایثارگران رئیس دانشگاه ضمن تشکر از مشارکت مدعوین در ارائه پیشنهادها و تجربیات خود در این زمینه گفت: باتوجه‌به جمع‌بندی نظرات همکاران برنامه در بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.
وی از دکتر امینی درخواست کرد تا دانشکده داروسازی مسئولیت برگزاری کنگره را برعهده گیرد، همچنین مقرر شد دکتر سیدی‌فر به‌عنوان دبیر اجرایی کنگره با همکاری مدیریت امور ایثارگران دانشگاه ایفای نقش کند.

حمیده شفاعی
تهیه کننده:

حمیده شفاعی

متن استاتیک شماره 1364 موجود نیست