دومین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

دومین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت دانشگاه علوم پزشکی تهران در سالن شورای دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران دفتر امور ایثارگران، یکشنبه 20 خرداد1403 دومین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در سالن شورای دفتر ریاست دانشگاه با حضور دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه، دکتر محسن پرویز عضو شورای عالی فرهنگی دانشگاه، حجت الاسلام ابوالفتح غفاری معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، دکتر رامین رحیم نیا معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع، دکتر مهدی ابراهیمی معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر ماشاءالله ترابی مدیر روابط عمومی، دکتر محمود بیگلر رئیس داروخانه های 13 آبان، دکتر محسن پرویز عضو هیئت علمی دانشگاه در دانشکده پزشکی، دکتر عارفه جعفریان عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات آسیب دیدگان جنگ و دکتر احسان مقیمی مشاور ایثارگران رئیس دانشگاه برگزار شد.

دکتر احسان مقیمی مشاور رئیس دانشگاه در امور ایثارگران با اشاره به آئین‌نامه‌های اجرایی و قانون بودجه به ارائه اسلایدها و توضیحاتی در خصوص و وظایف هر یک از واحدهای دانشگاه جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت.

 ایشان با تأکید بر مصوبات اولین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در این زمینه، در جهت تسریع و رفع موانع احتمالی همکاری بیشتر واحدهای عضو شورا را درخواست کرد. وی همچنین باتوجه‌به تقسیم‌بندی بودجه سال جاری بر اولویت‌های فرهنگ ایثار و شهادت در برنامه‌های واحدهای تابعه دانشگاه تأکید کرد.

سپس دکتر رحیم نیا در تقسیم‌بندی بودجه به ارائه توضیحاتی در خصوص تعامل گروه‌های فرهنگی دانشگاه برای بودجه‌بندی فعالیت‌های فرهنگی خاص هر مجموعه بر اساس میزان اعتبار سال جاری پرداخت.  

در ادامه دکتر ابراهیمی پیرو مصوبات و دستور جلسه به مباحثی در زمینه مسائل ورزشی ایثارگران در واحدهای تابع دانشگاه، اردوی اربعین و همچنین متولی اصلی ارائه درس علوم و معارف دفاع مقدس پرداخت و در خصوص هزینه‌کرد اعتبارات فرهنگی توضیحاتی را بیان کرد.

دکتر پرویز و دکتر بیگلر به بیان دیدگاه خود در جهت و رفع موانع دستورات این نشست و ارائه راهکارها پرداختند.

در ادامه پس از ارائه اقدامات انجام شده در زمینه کتاب دانشگاه با عنوان "نقش و عملکرد دستگاه‌های اجرایی در دفاع مقدس" توسط دکتر جعفریان در خصوص موارد زیر تصمیم گیری شد:

  • انجام و گزارش فعالیت‌های انجام شده برای مناسب‌سازی ساختمان‌ها و فضاهای دانشگاه ویژه جانبازان و معلولین
  • برگزاری دوره‌های بازدید از موزه دفاع مقدس برای اثربخشی بیشتر واحد درسی فرهنگ و معارف دفاع مقدس
  • برنامه‌ریزی شورای فرهنگی دانشگاه با سیاست‌گذاری متمرکز و تقسیم فعالیت‌های فرهنگی بین واحدهای فرهنگی دانشگاه
  • ارائه درس فرهنگ و معارف دفاع مقدس
  • تهیه شعارها و پیام‌های فرهنگی با موضوع ایثار و شهادت و ارسال به مدیریت داروخانه 13 آبان
  • به‌روز‌رسانی و تکمیل تصاویر شهدا  نصب شده در بعضی از واحدهای دانشگاه
  • برنامه‌ریزی برگزاری هفتمین کنگره شهدای داروسازی
  • تهیه کتاب دانشگاه با موضوع " نقش و عملکرد دستگاه‌های اجرایی در دفاع مقدس" با همکاری مسئولین و متولیان امر
  • ایجاد دیوارنگاره و یا بیلبورد در فضاهای ورزشی و نمایش شعار و محتوای فرهنگی با همکاری حوزه‌های زیر مجموعه معاونت فرهنگی و توسعه دانشگاه
کلمات کلیدی
حمیده شفاعی
تهیه کننده:

حمیده شفاعی

متن استاتیک شماره 1364 موجود نیست