عطرافشانی مزار شهدای گمنام دانشگاه تهران

آئین گرامیداشت و تجدید میثاق با آرمان امام (ره) و شهدا در هفته دفاع مقدس

هم‌زمان با هفته دفاع مقدس، مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدای گمنام دانشگاه با حضور اعضا هیئت‌علمی، مدیران، کارکنان، ایثارگران معزز و دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران برگزار گردید.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، آیین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام دانشگاه تهران و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و حضرت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران، روز دوشنبه  ۲ مهر ۱۴۰۳ بعد از نماز ظهر و عصر در محل یادمان شهدای گمنام دانشگاه با حضور حجت‌الاسلام غفاری نماینده نهاد رهبری، دکتر احسان مقیمی مشاور رئیس دانشگاه در امور ایثارگران، جمعی از اعضا هیئت‌علمی، مدیران، کارکنان، ایثارگران معزز، دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران برگزار گردید.

این مراسم، با قرائت قرآن و پخش سرود ملی، و قرائت زیارت‌نامه ادای احترام به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس شروع شد و سپس حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به بررسی جایگاه شهدا در قرآن پرداخت. وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به جایگاه دانشگاه در کشور، بر نقش تربیتی اساتید تأکید کرد و گفت: دانشگاه باید بتواند علاوه بر آموزش علم که لازم و ضروری است در ابعاد دیگر نیز پاسخگویی دانشجویان باشد و این دانشگاه می‌تواند در این زمینه الگوی برای تمام دانشگاه‌های کشور باشد. در پایان مراسم پس از اهدا گل توسط حاضرین بر مزار شهدای گمنام دانشگاه و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، با اجرای سرود توسط نوجوانان و پذیرایی توسط مدیریت امور ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی تهران از جمع حاضرین، پایان یافت.

حمیده شفاعی
نویسنده:

حمیده شفاعی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *