دیدار مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تهران با خانواده شهید محسن مالمیر

پنجمین دیدار با خانواده شهدای دانشگاه علوم پزشکی تهران در قالب برنامه شنبه‌های شهدایی با خانواده شهید محسن مالمیر برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی سینارسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران دفتر امور ایثارگران، این دیدار شنبه 2 تیرماه 1403 از ساعت 17 با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تهران در منزل شهید مالمیر از شهدای هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.
دکتر احسان مقیمی مسئول امور ایثارگران دانشگاه گفت: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، ارج نهادن به مقام منزلت و مسیر شهدا است و شهدا الگوهای بسیار ارزشمند و تاثیرگذاری در کشور هستند.
وی افزود: درجه ایثار و از خود گذشتگی شهدا بسیار بالا است و آنان جان خود را در طبقه اخلاص قرار دادند و با هیچ دیگری قابل جبران نیست و همانطور که شهدا مظلومند خانواده های آنان نیز مظلوم هستند. همسران شهید هم نقش مادر را دارند و هم نقش پدر و در این راه سختی های زیادی را متحمل می شوند.
دکتر مهدی ابراهیمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه نیز گفت: ما به شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان و خانواده های آنان افتخار می کنیم و امیدواریم بتوانیم در مسیر خدمت به مردم و آرمان های امام و انقلاب، ادامه دهنده راه آنان باشیم.عزت امروز کشور مرهون ایثار و مجاهدت و فداکاری شهدا و ایثارگران و خانواده های آنان است.
همسر شهید مالمیر در این دیدار به بیان سجایای اخلاقی و خاطراتی از این شهید والا مقام پرداخت و گفت: هر دو در یک آموزشگاه پرستاری بودیم و در سال 1356 با هم ازدواج کرده و ثمره این ازدواج دو فرزند دختر و یک فرزند پسر است. شهید سال 1361 به دست کومله ها در نوسود و پاوه به شهادت رسید و شبی که به شهادت رسیدند. پسرمان حمیدرضا که تقریبا دوماه داشت تا صبح گریه می کرد و آرام نداشت و دو روز بعد نیز خبر شهادت به ما رسید. انگار این طفل می دانست که آن شب پدرش به شهادت رسیده است. بعد از شهادت همسرم با کمک خداوند با تمام سختی های زندگی توانستم فرزندانمان را بزرگ کنم.
شهید محسن مالمیر کمک بهیار بیمارستان بهارلو بودند و در 16 تیرماه 1361 در شهرستان پاوه به دست کومله به شهادت رسیدند و مزار ایشان در بهشت زهرا، قطعه 26، ردیف 55، شماره 4 است.
دکتر ناطق پور معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده بهداشت، به تفسیر آیه 42 سوره زمر پرداخت، که همه انسان ها در طول شبانه روز در خواب خداوند روحشان را می گیرد و بعد در برخی از افراد روحشان به طور کامل از آنها گرفته می شود اینها دیگر بیدار نمی شوند و مرگشان فرا رسیده است اما افرادی که اجلشان نرسیده مجدد روح به جسم آنها وارد می شود؛ ولی انبیا و شهدا روحشان آزاد است و اگر ما سعی کنیم بین شهید یا ولی خدا تجانس برقرار کنیم، می توانیم به دیدار آنها برویم. آنان زنده هستند و امورات مارا مشاهده می کنند.

پروانه مالمیر دختر شهید مالمیر نیز از همکاران دانشگاه در بیمارستان بهارلو در بخش مالی اداری و همچنین رابط و مسئول امور ایثارگران بیمارستان بهارلو است. موسوی رئیس امور اداری و دیگر همکاران در بیمارستان بهارلو از خانم مالمیر را نیرویی کارآمد و بسیار با اخلاق و متعهد در بیمارستان بهارلو معرفی کردند.

توضیح اینکه، دکتر فاطمه حاجی بابایی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده پرستاری و مامایی، مهندس فرشاد میرزایی مدیر امور دانشجویی، دکتر اکبر احمدی و حمیده شفاعی از امور ایثارگران و جمعی از همکاران بیمارستان بهارلو (مهدی نصیری، حسین دره چی، امیر پارساییان مسئول فرهنگی بیمارستان بهارلو، عبدالله جعفری فرمانده پایگاه بیمارستان بهارلو، حمیدرضا موسوی رئیس امور اداری بیمارستان بهارلو، آرزو اسدی،  رهبری، فهیمه نجاری و جمیله وحیدی)، معصومه نعیمی از کارکنان معاونت و حاج حسین علم باز از پیشکسوتان معاونت و زهرا اوجاقلو کارشناس مدیریت امور فرهنگی و اجتماعی در این دیدار حضور داشتند.

برای دسترسی به گالری تصاویر از لینک اینجا وارد شوید.

حمیده شفاعی
Author:

حمیده شفاعی

Enter your desired term to search
Enter your desired term to search
Theme settings