پیام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران، به مناسبت هفته دفاع مقدس

دکتر سید رضا رئیس‌کرمی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران، در پیامی فرارسیدن هفته دفاع مقدس را گرامی داشت.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران دفتر ایثارگراان،  متن پیام به شرح زیر است:
 
بسم‌الله الرحمن الرحیم
 
إنّ اللّه اشترىٰ من المؤمنین أنفسهم وأموالهم بأنّ لهم الجنّة ۚ یقاتلون فی سبیل اللّه فیقتلون ویقتلون ۖ وعدًا علیه حقًّا فی التّوراة والإنجیل والقرآن ۚ ومن أوفىٰ بعهده من اللّه ۚ فاستبشروا ببیعکم الّذی بایعتم به ۚ وذٰلک هو الفوز العظیم﴿۱۱۱﴾
 
خدا از مؤمنان جان‌ها و مال‌هایشان را خرید، تا بهشت از آنان باشد آنان که در راه خدا جنگ می‌کنند چه بکشند چه کشته شوند وعده‌ای که خدا در تورات و انجیل و قرآن داده است به حق به عهده اوست و چه کسی بهتر از خدا به عهد خود وفا خواهد کرد بدین خریدوفروش که کرده‌اید شاد باشید که برای شما کامیابی بزرگی است.
 
 فرارسیدن هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های زنان و مردانی است که باایمان، اراده‌ای آهنین و عشقی بی‌کران به میهن، حماسه‌ای جاویدان در تاریخ ایران آفریدند. این ایام فرصتی است تا در برابر فداکاری‌ها و ایثارگری‌های آنانی که از جان خود گذشتند تا شرف و آزادی این سرزمین را حفظ کنند، سر تعظیم فرود آوریم.
 
دوران دفاع مقدس مقطع بی‌نظیری در تاریخ کشور ما بود که جنبه‌های مختلفی از ایثار، گذشت که باید در یک جامعه بشری باشد در آن به منصه ظهور رسید. دورانی که به نماد مقاومت و سمبل پیروزی بر پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین ماشین‌های جنگی قدرت‌های نظامی و اقتصادی دنیا تبدیل شد.
 
اما مهم‌ترین دستاورد دوران دفاع مقدس رشد و تعالی معنوی انسان است، رزمندگان دفاع مقدس بدون توجه به دنیای مادی با والاترین درجه اخلاقیات حضور پیدا کردند و با اتحاد و همبستگی بر دشمنان تا بن دندان مسلح چیره شدند. بنا برین در شرایط حساس امروز که با انواع جنگ‌های ترکیبی و نرم مواجهه هستیم باید از الگوهای معنوی و الهی آنان استفاده کنیم.
 
 اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع سلامت و شهدای خدمت، این هفته را به جهادگران علمی کشور خصوصاً خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشک تهران و به‌ویژه جانبازان، آزادگان، خانواده‌های معزز شهدا و رزمندگان تهنیت عرض نموده و توفیق روزافزون مسئولین میهن اسلامی را از خداوند متعال مسئلت دارم.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران
حمیده شفاعی
تهیه کننده:

حمیده شفاعی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *